Kaisa

Direktlänk till inlägg 26 maj 2011

Självkänsla

Av kaisasandestyrka - 26 maj 2011 18:02

  









Låg självkänsla känns igen genom något av följande:

Du har ett mycket stort behov av att bli bekräftad

Du är ständigt i behov av att andra ska se och på olika sätt berömma dig och din insats. Det spelar ingen roll om det är på ditt jobb eller i det privata, du måste bli gillad i alla alla sammanhang där du lever och verkar. Det är enormt viktigt för dig att vara duktig och uppskattad och att alla exempelvis chefen, kunder, medarbetare, din partner, dina barn och dina vänner säger det till dig gång på gång och ändå räcker det inte. Du känner dig ändå inte tillräckligt bra.

 

Du vill vara till lags

Eftersom du vill att andra ska tycka om dig så har du också ofta väldigt svårt att säga nej och sätta gränser. Även om det inte riktigt passade ditt schema så ställer du alltid upp och hjälper till. Du har dock extremt svårt själv att be om hjälp. Du vill hellre vara den som ger och är "snäll" i alla lägen även om du varken hinner eller orkar egentligen.

 

Du jämför dig ständigt och jämt med andra
Du har full koll på vad alla i din omgivning presterar, hinner med och hur de ser ut. När du jämför dig med andra anser du alltid att du är mycket sämre. Andra är fantastiska och du är mer eller mindre värdelös och oduglig.

 

 

Du ogillar att misslyckas med något
Du gillar inte att förlora och ej heller att misslyckas med någonting i livet, varken när du jobbar eller när du är ledig. Du blir helt sänkt av kritik och om du misslyckas med minsta lilla så känner du dig fullständigt förkrossad och misslyckad som människa. Det är också vanligt att man i detta sammanhang även går omkring med en känsla av att "jag är en stor bluff" som kan avslöjas när som helst.

Detta kopierade jag från nätet och det stämmer bra som jag var tidigare, innan jag insåg att detta jaget var det enda jag hade och att det bara var att acceptera och ge upp alla orimliga krav på mig själv.

Att känna att man duger som man är utan att prestera.....


Puss ♥

 

 
 
Geddfish

Geddfish

26 maj 2011 18:43

Kvällskramar!
Du får berätta vilken blogg som känns bäst sen!

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
Kaisa

Kaisa

26 maj 2011 18:58

Ja, Greddisen det kommer jag att göra såklart!

http://andestyrka.blogspot.com

 
optimist

optimist

26 maj 2011 19:50

Så fint du har det här, jag gillar detta skarpt. Jag tror att du kommer att trivas bra här. Sedan det du skriver om självkänsla. Jag känner igen mig i alla, sorgligt nog. Kram till dig.

http://optimist.bloggplatsen.se

 
Kaisa

Kaisa

26 maj 2011 20:06


Optimisten

Vi får se hur det blir, men detta verkar vara en trevig plats och än så har allt fungerat fint. :-)

Kram ♥

http://andestyrka.blogspot.com

 
Piedra (f d Snosse)

Piedra (f d Snosse)

26 maj 2011 20:09

Jättefint har du gjort det! Man får inse ibland när man är besegrad, men där med inte sagt att jag inte kommer tillbaka till blogspot någon gång. HUR lyckades du hitta min blogg här på bloggplatsen utan att jag lagt ut länken? Har suttit och pillat med den nya bloggen nu i två dagar, men känner mig ändå inte riktigt klar med den. Kram!

http://enplatsilivet.blogspot.com

 
Kaisa

Kaisa

26 maj 2011 21:05

Snosse

Herregud jag vet inte, minns inte men du bara dök upp någonstans, hi hi....

Kram ♥

http://andestyrka.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kaisasandestyrka - 30 maj 2011 10:04


       En man var ute och körde på landsbygden med sin nya bil. Han ville se hur fort den gick så han gasade på utav bara helvete. Plötsligt hoppar det fram en tjur mitt i vägen. Mannen stod på bromsen men han hann inte få stopp på bilen i tid....

Av kaisasandestyrka - 29 maj 2011 19:20


Mannens jobbarkompis knackar på dörren och ropar upprört:- Fru Nilsson, er man har blivit överkörd av en ängvält.- Skjut in honom genom brevlådan - jag badar. Hi hi hi...   ...

Av kaisasandestyrka - 28 maj 2011 13:12


"Grease"-stjärnan Jeff Conaway är död        Jag gillade verkligen denna människa, tyvärr så tog drogerna hans liv endast 60 år gammal, kanske inte endast med tanke på hur mycket han drogade. Jag följe honom i Celebrity Rehab with Dr Drew. 201...

Av kaisasandestyrka - 28 maj 2011 09:15


  Bilden tagen i Stocksund för nåra dagar sedan. När man som idag bara kan fotografera obegränsat så blir det mycket foton som aldrig blir visade. Jag förälskade mig lite i bloggplatsen därför fortsätter jag trots att jag åtgärdat felet på blo...

Av kaisasandestyrka - 27 maj 2011 18:45


          Sann vänskap innebär öppenhet, att man bjuder på sig själv och vågar visa sig sårbar. Men hur mycket vi vågar riskera står direkt proposion till den frid vi har inom oss. Frid uppnår man i etapper... Allt eftersom vi lär oss at...

Presentation


Tårar, glädje & Kärlek ♥
Ta vad du vill ha och lämna resten. ☺

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<<
Maj 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards