Kaisa

Direktlänk till inlägg 26 maj 2011

I ett tillstånd av.....

Av kaisasandestyrka - 26 maj 2011 19:13


 





I ett tillstånd av hängivelse ser du mycket klart

vad som är vikigt och vad som inte är det.

Om jag befinner mig i en situation som är

otillfredsställande eller obehaglig - då har jag

lärt mig att urskilja det innevarande ögonblicket

och kapitulera inför det som är här och nu.

Det vill säga att mitt medvetande tillstånd upphör

att styras av yttre förhållanden. Jag stannar vid det

som är och ser om det är något hos mig själv som jag

kan förändra, det kan vara mitt sätt att reagera på "obehaget"

eller att jag kanske vill ha allt på mitt sätt. Då får jag helt enkelt

kapitulera inför mig själv och när jag gör det så förändras

mitt synsätt på det som tidigare upprört mig.

Jag står helt plötsligt inte inför ett problem, utan jag har

helt enkelt löst ett på ett mycket enkelt sätt.

Detta fungerar för mig och det skulle vara glädjande om

det gör så även för dig. ☺


Här regnar det..... Skall sätta mig på motioncykeln och trampa en stund!

Vad gör du idag?


Kärlek / Kaisa ♥

 
 
Gerd

Gerd

27 maj 2011 10:24

Denna blogg är jättefin!
Kramkram Gerd

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
Kaisa

Kaisa

27 maj 2011 10:39

Tack gulle greddisen :-)

Kram ♥

http://kaisasandestyrka.bloggplatsen.se

 
Månaåna

Månaåna

27 maj 2011 11:08

Vilken underbar bild! man får prova sig fram å se vad man gillar bäst. ha en skön helg! kraMen

http://mnamittikrleken.blogspot.com

 
hanne-may

hanne-may

27 maj 2011 11:23

Ja det gäller att prova sig fram. Det första är inte alltid bäst.Nu blir det lättare kommetera.;-) kram

http://may-hanne.bloggplatsen.se

 
Kaisa

Kaisa

27 maj 2011 12:47

Måna

Tack att du tittade in :-)
Jag får prova mig fram, här fungerar allt i allafall som det skall....

Kram ♥

http://kaisasandestyrka.bloggplatsen.se

 
Kaisa

Kaisa

27 maj 2011 12:49

hanne-may

Det första är inte alltid bäst, men det vore bra om det var det, skojjjar....

Kram ♥

http://kaisasandestyrka.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kaisasandestyrka - 30 maj 2011 10:04


       En man var ute och körde på landsbygden med sin nya bil. Han ville se hur fort den gick så han gasade på utav bara helvete. Plötsligt hoppar det fram en tjur mitt i vägen. Mannen stod på bromsen men han hann inte få stopp på bilen i tid....

Av kaisasandestyrka - 29 maj 2011 19:20


Mannens jobbarkompis knackar på dörren och ropar upprört:- Fru Nilsson, er man har blivit överkörd av en ängvält.- Skjut in honom genom brevlådan - jag badar. Hi hi hi...   ...

Av kaisasandestyrka - 28 maj 2011 13:12


"Grease"-stjärnan Jeff Conaway är död        Jag gillade verkligen denna människa, tyvärr så tog drogerna hans liv endast 60 år gammal, kanske inte endast med tanke på hur mycket han drogade. Jag följe honom i Celebrity Rehab with Dr Drew. 201...

Av kaisasandestyrka - 28 maj 2011 09:15


  Bilden tagen i Stocksund för nåra dagar sedan. När man som idag bara kan fotografera obegränsat så blir det mycket foton som aldrig blir visade. Jag förälskade mig lite i bloggplatsen därför fortsätter jag trots att jag åtgärdat felet på blo...

Av kaisasandestyrka - 27 maj 2011 18:45


          Sann vänskap innebär öppenhet, att man bjuder på sig själv och vågar visa sig sårbar. Men hur mycket vi vågar riskera står direkt proposion till den frid vi har inom oss. Frid uppnår man i etapper... Allt eftersom vi lär oss at...

Presentation


Tårar, glädje & Kärlek ♥
Ta vad du vill ha och lämna resten. ☺

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<<
Maj 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards